Inspiracje, motywacje, prezenty!












Jak przyjmować komplementy i pochwały?


Przyjmowanie komplementów wydawałoby się łatwą sztuką. Jednak spotykając się z różnymi, czasem dziwnymi, czasem okropnymi reakcjami na miłe słowa skierowane do nas, przekonuję się, że sztuka przyjmowania komplementów jest trudniejsza niż by się zdawało. 

Ten post skierowany jest głównie do kobiety, gdyż to One mają większy problem z przyjmowaniem komplementów. szczególnie od innej kobiety. Reagują strosząc się lub zaprzeczając:
-Pięknie wyglądasz.
-No coś ty, dzisiaj tak kiepsko się czuję. Zobacz jakie mam  wory pod oczami.

Doszukiwanie się drugiego dna czy jakiś podtekstów, to także domena kobiet.
Co ona miała na myśli mówiąc mi, że ładnie mi w tej bluzce? Ciekawe jak chce mi zaszkodzić?

Osobiście kiedy mówię innej kobiecie, że ładnie wygląda/pachnie/uśmiech się mam na myśli, że ładnie wygląda/pachnie/uśmiecha się. Nic ponad to. Nie knuję żadnej intrygi czy podłożenia świni. Komplementuję kobiety wtedy, gdy widzę, że coś mi się u nich podoba. Mówię otwarcie o tym i mam czyste intencje. Wierze, że inne kobiety robiące to samo, też mają czyste intencje. Smutne i przykre jest, że jednak wiele kobiet nie potrafi innym kobietom powiedzieć coś miłego. Wśród polskich kobiet trudno doszukać się kobiecej solidarności, choć powoli, powolutku ten trend się zmienia i chwała nam kobietom za to!
A teraz część praktyczna :)

Zastanów się w jaki sposób reagujesz na komplementy. Wyobraź sobie, że podchodzi do Ciebie kobieta/mężczyzna i mówi:
-Pięknie wyglądasz w tej sukience/bluzce/spodniach.
Co wtedy robisz, co odpowiadasz, jak reagujesz?

Możesz:

1. Zaprzeczyć- Gdzie tam, wyglądam jak zwykle.

2. Przerobić pochwałę/komplement, żeby nie tyczyła się Twojej osoby- Może być, ale to tak naprawdę piękna jest ta sukienka/bluzka/spodnie.

3. Obniżenie swoich zasług, przywołując większe kogoś innego- Może być, ale w sukienkach na prawdę pienie wygląda Aśka! Ta to ma figurę.

4. Obniżenie własnej wartości, przywołując klęski w innych dziedzinach- Może i pięknie wyglądam, za to nie potrafię nawet dobrze zaparkować auta. Wczoraj znów zarysowałam zderzak.

A może też zareagować asertywnie, nie zaprzeczając, nie umniejszając nawet jesli się z tym nie zgadzasz.

Pięknie wyglądasz w tej sukience.

- Uważam inaczej.
-Mam na ten temat inne zdanie.
-Też tak uważam.
-Też się sobie podobam w tej sukience.

A najlepszym sposobem na przyjmowanie komplementów i pochwał jest najzwyklejszy uśmiech, który może zastąpić wiele słów. Jeśli masz duże problemy z przyjmowaniem komplementów i pochwał, zacznij od uśmiechu. Nie musisz ani zaprzeczać, ani potwierdzać, nie musisz nawet mówić dziękuję. Uśmiech wystarczy. Ważne, żebyś o sobie nie gadała źle i nie umniejsza sobie. Komplement/pochwała jest szczera, ale co Cię to obchodzi. uśmiechnij się i tyle. Niektórzy mówią komplementy, by samemu coś miłego usłyszeć.
-Powiem jej, że ładnie wygląda w tej sukience, to zauważy, że ja jednak lepiej wyglądam w swojej. 
Uśmiech pozwoli Ci nie wciągnąć się w tego rodzaju gierki.
-Nie no co ty, ty pięknie wyglądasz.
-Ale daj spokój, serio wyglądasz wyśmienicie.
-To ty daj spokój, chyba na serio nie widzisz jak jest, ty wyglądasz o niebo lepiej ode mnie- no i ta co zaczęła, kończy z satysfakcją:
-No w sumie masz rację.
Uśmiech to najlepsza odpowiedź na pochwałę/komplement. Spokojnie może zastąpić zwykłe "dziękuję".

Powodzenia!
Vika

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To miłe, że Ci się chciało. Jestem wdzięczna za każdą opinię, również tą negatywną, o ile nie tryska jadem.

Szukaj

Copyright © 2015 pinkmoodline lifestyle blog, rozwój, zmiany, sukces, szczęście | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka