Inspiracje, motywacje, prezenty!












Chwal się! Jeśli Ty tego nie zrobisz, nikt nie zrobi tego za Ciebie.


Żyjemy w kraju, w którym mówienie o swoich większych i mniejszych sukcesach kojarzone jest z przechwałkami. Jest czymś nie wskazanym, wręcz nagannym. I nie mowa tutaj o skromności i pokorze tylko o umniejszaniu komuś lub sobie swoich sukcesów.
Ile razy spotkałaś/eś się ze stwierdzeniem nie musisz się chwalić, nie chwal się, ale chwalipięta, a czym ty się chwalisz?. To prawda nie musisz się chwalić, ale możesz. Możesz chcieć się chwalić, gdy zdasz egzamin, napiszesz książkę, urodzisz dziecko, kupisz wymarzony dom, rozwiążesz trudną zagadkę, dostaniesz awans, wstaniesz po 2 latach rehabilitacji z łózka, przebiegniesz maraton, albo choćby 100 metrów. Masz do tego ogromne, pisane ( w tej chwili o tym piszę, więc jest już pisane i możesz się na nie zawsze powołać) i nie pisane prawo. Chwalić się tym, co wprawia Cię w dumę. Masz prawo, a nawet obowiązek być dumny z siebie, swoich osiągnięć i sukcesów.
Jakże kretyńskie jest karcenie samego siebie za sukcesy albo przemilczanie, tłumienie w sobie radość, dumę, ekscytację. Jakże łatwo jest umniejszyć czyimś sukcesom, gdy samemu niewiele się osiągnęło. Kiedy miało się wielkie plany, a po nich został tylko niesmak...
Trudno nam mówić o sobie w pozytywnym świetle. jak wielu ludzi spotykam, które poproszone, by powiedziało o sobie 5 pozytywnych zdań, nie potrafią tego zrobić. Z jaką łatwością zaś, przychodzi im, wypowiedzenie z prędkością pocisków z karabinu maszynowego, kilkudziesięciu zdań negatywnych. Jestem leniwy, brzydka, roztargniony, niezorganizowana, mało błyskotliwy, nie nadaję się do tego, nie nadaję się do niczego, kretyn, debilka... Ktoś nas zaraził tym, a my roznosimy tą zarazę jak grypę. Uczymy tego nasze dzieci, a one swoje i tak zasada "podaj dalej" idzie w świat. 
Można temu zapobiec w bardzo łatwy sposób. Na początku, zanim zaczniesz publicznie, w towarzystwie mówić o swoich zaletach i sukcesach, pisz codziennie w swoim kalendarzu, notatniku, na komputerze- jedno pozytywne zdanie o sobie. O cechach charakteru, cielesności, osiągnięciach.
Poświęć sobie 2 minuty czasu każdego dnia, najlepiej z samego rana, by zacząć dzień z pozytywnym nastawieniem i energią, na napisanie jednego pozytywnego zdania o samym sobie. Wypowiedz te zdanie na głos, patrząc w lustro.
Z początku to zadanie może być dla Ciebie trudne. Możesz siedzieć nad kartką czy przy komputerze długi czas i nie móc napisać niczego, Możesz mieć trudności z patrzeniem na siebie w lustrze i mówienie do siebie tak pozytywnego przekazu. Za czasem uwierz mi, będzie coraz łatwiej. 
To ćwiczenie pomoże Ci wzmocnić swoje poczucie wartości, stać się bardziej pewną siebie osobą, która potrafi bez skrępowania mówić o swoich sukcesach i czerpać z tego radość.
Na koniec pochwalę się czymś czego dokonałam jakiś już czas temu. O tym wie zaledwie kilka osób z mojego otoczenia, chociaż moje ówczesne nazwisko (Cukierska) widniej w magazynie desingerskim. Jakiś czas temu pracowałam u projektanta mody i designera i miałam okazję napisać 2 artykuły o projekcie jego autorstwa do magazynu Decoration & Design. Nigdy wcześniej tego nie robiłam. Nie pisałam tekstów o projektowaniu wnętrz, choć temat był mi bliski z racji wykonywanego zawodu. Z początku byłam przerażona, a potem pomyślałam, że takiej okazji mogę już nigdy więcej nie mieć. 
Zdjęcia Radek Wojnar, Paweł Klein
Zdjęcia Bartosz Modelski 
Klikając w zdjęcia przeniesiesz się do artykułów.

Potraktowałam to jako przygodę, nigdy w swoim CV czy portfolio nie wykorzystałam tego faktu i mało kto o tym wie. Czy zrobiłam słusznie? Mam się czym chwalić? Napisz mi proszę w komentarzu, co o tym sądzisz? Czy jest to powód, dla którego mogę być dumna i zadowolona z siebie? Jeśli masz ochotę, w komentarzu zostaw także jedno pozytywne zdanie o sobie samym. Pochwal się!

Pozdrawiam serdecznie
Vika

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To miłe, że Ci się chciało. Jestem wdzięczna za każdą opinię, również tą negatywną, o ile nie tryska jadem.

Szukaj

Copyright © 2015 pinkmoodline lifestyle blog, rozwój, zmiany, sukces, szczęście | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka