Inspiracje, motywacje, prezenty!












Dlaczego nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu?


Handel to taka dziedzina zarabiania, gdzie taniej się kupuje, a drożej sprzedaje. Kiedy idziesz do sklepu spożywczego, nie wyzywasz sprzedawcy czy właściciela sklepu od złodziei i oszustów, kupując chleb, chociaż bezpośrednio w piekarni można kupić go taniej.  Prawdą jest też powszechnie znaną, że pośrednicy zarabiają najwięcej przy najmniejszym nakładzie pracy. Czy nie chodzi nam wszystkim o to, żeby zarobić, ale się nie narobić? Bo wbrew temu co nam do głowy wrzucano, wcale nie trzeba zapieprzać po 70h tygodniowo, żeby mieć na przyzwoite życie.
Dlatego znając tak prostą zasadę handlową, dziwią mnie i bulwersują zachowania wielu ludzi. Mam na myśli choćby zdarzenie z poniższego zdjęcia:

 Laska wymyśliła sobie sposób na życie i zarabianie, zamiast siedzieć na zasiłkach czy robiąc za kasę obrzydliwe rzeczy, które niektóre kobiety robią. Na grupie z FB, która zajmuje się sprzedażą poprzez ten serwis społecznościowy, wstawia ogłoszenia sprzedaży odzieży damskiej. Z tego co zaobserwowałam występuje tu w roli pośrednika. Do cen ciuchów z allegro dorzuca jakąś niewielką kwotę dla siebie i sprzedaje ciuchy nadal po śmiesznej cenie. Jest to odzież z Chin, sama taką kupuję na allegro za bardzo małe kwoty. Sukienki po 25 PLN, bluzki po 10 PLN, a gatunkowo i jakościowo nie odbiega ta odzież od ciuchów z sieciówek, również szytych w Chinach. Zarabiałaby sobie spokojnie, gdyby nie kilka nadgorliwych osób, które tak jak w tym powyżej przypadku Kaśka, nie pisałyby takich komentarzy. Zastanawia Cię skąd takie osoby się biorą i co mają na celu?
Można by pomyśleć, że Kaśka Ruda to przejaw jakiejś nadludzkiej, anielskiej sprawiedliwości, strażniczka polskich portfeli. Że jej zachowanie to przejaw nadrzędnych wartości. Nic bardziej mylnego! Kaśka, a jest ich miliony na świecie to osoba, która swojego sposobu na życie nie znalazła, zapewne boryka się z brakiem kasy. Stąd przy cenach 30, 40 PLN komentarz "a ceny z kosmosu". Przykro mi, jak dla kogoś takie kwoty, to ceny z kosmosu. Jednocześnie myślę, że gdyby takie Kaśki zaczęły pożytkować swoją energię i czas, nie na pisanie głupich komentarzy, tylko na zarabianie kasy, nie musiałyby martwić się zakupem ciucha za 40 PLN. 
Powyższy komentarz jest bardzo delikatny. Czytam większa ilość z bezpośrednimi wyzwiskami. 
Oszustka, takie coś na allegro taniej!
Oszustka, sprzedaje drożej niż X!
Oszustka, złodziejka, naciągaczka!
Nie rozumiem i nie zrozumiem. Wiem jedno, zawiść ludzka potrafi skłonić człowieka do pójścia na policję, do US i gdzie jeszcze można, byle tylko zniszczyć. Gdy kiedyś handlowałam jako pośredniczka na allegro, towarem z Ikea, bo sklepów Ikea tylko 7 na cała Polskę, a moda taka, że ludziska lubią te meble z papieru do samodzielnego składania, to byłam straszona wszystkim i wszystkimi. Za dobrze mi szło, za dużo klientów ode mnie kupowało. Bo nie sprzedawałam za ceny niższe niż w Ikei, ale za to cena dostawy kurierem kilka stów. Pisałam otwarcie, ze jestem pośrednikiem. Kto chciał kupował za moim pośrednictwem, doliczałam do ceny towaru działkę dla siebie, a koszty przesyłki były prawdziwe i nie musiałam na nich kręcić lodów. Zrezygnowałam, gdy allegro i policja były bezsilne wobec coraz odważniejszych pogróżek do mnie i mojej rodziny. Nie było to tego warte. Moja rodzina jest bezcenna zupełnie jak moje zdrowie, więc nie, ale dziękuję. 
Takimi ludźmi nie kieruje sprawiedliwość, czy troska o drugiego człowieka, by nie przepłacił. To zawiść, zazdrość, nadmiar czasu na głupoty, brak pomysłu na siebie i życie. Wkurw na biedę i brak świadomości, że jak sobie pościelimy tak się wyśpimy. Zwalanie winy na innych, świat i boga, byle nie przyznać się, że jesteśmy ofiarami, "niepełnosprawnymi" życiowo osobami. 
Czy biorąc za wzór Kaśkę nie powinnam wpisać poniżej swojego komentarza?


Oszustko, złodziejko! To są tenisówki z Primarka za 5 funtów, które po jednym praniu tracą kolor i są do wyrzucenia, a ty sprzedajesz je za cenę z kosmosu!
Posiadam takie tenisówki, kupiłam je w Primarku za 5 funtów i faktycznie po pierwszym wypraniu straciły kolor i są prawie białe. A mogłam kupić białe, bo były :) Patrząc na to jak stoi funt, pani jak je sprzeda zarobi na nich całe....8 PLN! Szaleństwo, może wybrać się na tygodniową wycieczkę po Karaibach! Nie napisze takiego komentarza, bo laska jak będzie chciała to zapyta o trwałość koloru itd. Jak będzie chciała pójdzie sama do Primarka i sobie kupi je bezpośrednio. A jak będzie chciała to nie kupi ich wcale. Jesteśmy dorośli i sami decydujemy o swoim życiu, zaczynając od tego co u kogo kupimy po to z kim się zwiążemy i czy będziemy mieli dzieci czy nie.
Zadziwiająco często takie komentarze umieszczają osoby z ogromnymi osiągnięciami:


Wbrew wszystkiemu, ludzie jak czegoś chcą,  potrafią o to zapytać, poprosić. Nie trzeba być nadgorliwym w tak beznadziejny sposób.

Pozdrawiam
Vika

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To miłe, że Ci się chciało. Jestem wdzięczna za każdą opinię, również tą negatywną, o ile nie tryska jadem.

Szukaj

Copyright © 2015 pinkmoodline lifestyle blog, rozwój, zmiany, sukces, szczęście | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka