Inspiracje, motywacje, prezenty!












Bądź pewny siebie, to nie grzech!


Pewność siebie zbyt często mylona jest z narcyzmem, bezczelnością czy zadufaniem w sobie. Jednak tak postrzegają pewności siebie zazwyczaj ludzie, którzy sami mają z tym kłopot. Od lat wpajano im bowiem, że takie "cnoty" jak "skromność" czyt. całkowity brak wiary w swoje możliwości, stanie z tyłu szeregu, by zawsze pamiętali o tym, że przecież jest wielu lepszych/mądrzejszych/bogatszych od nich. Trudno w to uwierzyć, że w XXI wieku wciąż pewność siebie uznawana jest za grzech.

Umniejszanie cudzym sukcesom to taka świetna zabawa, szczególnie wtedy, gdy samemu za wiele w życiu się nie osiągnęło. Rady dobrych wujaszków, którzy spędzają życie z puszką piwa przed telewizorem rodem z serialu Kiepscy, wypowiadane z taką powagą i miną najmądrzejszego mędrca z mędrców. Skromność tak, ale nie fałszywa. 
Pamiętam jak studiowałam prawo na Uniwersytecie Gdańskim. Trudny kierunek jak cholera. Wkuwanie kodeksów, ustaw, Konstytucji, a wszystko, poza tą ostatnią, tak często zmieniane. Zanim wykułeś do końca jedną ustawę, musiałeś uczyć się jej od początku. Taka syzyfowa praca. Na pierwszy rok wydział przyjął 700 studentów! Aula mogła pomieścić 500. Uniwerek jednak zdawał sobie sprawę, że niektórzy studenci olewają wykłady, więc luz, jakoś się pomieszczą. Niektórzy z nas siedzieli na schodach i na kolanach robili notatki. Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka powodu. Po pierwszym półroczu zostało nas 500 studentów z tego rocznika. Sito egzaminów wyeliminowało 200, którzy marzyli o karierze prawnika. Po drugim semestrze, zostało nas 300 studentów. 300 przeszło na drugi rok. Na pierwszych zajęciach na drugim roku wykładowca przywitał nas takimi słowami:
Szanowni Państwo, miło mi przywitać elitę. Możecie być z siebie dumni, skoro dotrwaliście do drugiego roku.
Ani na pierwszym semestrze, ani na drugim nie miałam żadnej poprawki, żadnego egzaminu warunkowego. Przeżyłam ten cholernie trudny rok, na cholernie trudnym kierunku. Byłam z siebie dumna! Czy uważałam, że należę do elity? Nie. Uważałam, że swoją ciężką pracą zasłużyłam na to, by kontynuować studia. 
Kiedy ktoś pytał się co robię, czym się zajmuję, odpowiadałam zgodnie z prawdą, że pracuję, studiuję prawo i politologię, później już tylko prawo. Opowiadałam o tym tonem dumnego z siebie człowieka i któregoś dnia...
Wiesz, jak mówisz, ze studiujesz prawo to tak jakbyś nie wiem czym się chwaliła. Jak ktoś się pyta czym się zajmujesz to zawsze o tym mówisz.- osoba, która mi to wypomniała, była bardzo zdegustowana. Ta sama osoba z wypiekami na twarzy i aprobująco kiwając głową, wysłuchiwała przechwał o tym: żebyś widział jak mu przypierdoliłem, a co się burak będzie panoszyć lub podpierdoliłem dzisiaj ze sklepu dwie bluzy, żadna pizda (czyt. kasjerka) się nie połapała.
Jedni są dumni z tego, że studiują z sukcesem prawo inni, że ukradli coś ze sklepu. Kwestia priorytetów i wyboru. 
Jeśli kiedykolwiek ktoś Ci wciskał, żebyś nie wychodził przez szereg. pamiętał o skromności tym, że jest miliony lepszych od ciebie, zresetuj se mózg. Serio! Wyrzuć ten shit, natychmiast!
Oto jedno proste ćwiczenie, które pomoże Ci bardzo szybko wyzwolić w sobie pewność siebie, by zwyciężyć na rozmowie kwalifikacyjne/bez trzęsących nóg wygłosić przemowę/przedstawić projekt/zdać egzamin ustny oraz wszędzie tam, gdzie zwieszona głowa i słabiutki głosik nie są mile widziane, bo oznaczają klęskę.

Metoda naukowo udowodniona, a o badaniach i ich wyniku dowiesz się z tego filmiku.

Rozwojowiec.pl robi kawał dobrej roboty tworząc swoje filmiki z prezentacjami, w łatwy, przyswajalny dla śmiertelnika sposób. Wszystkie jego prezentacje są oparte na badaniach naukowych, a odnośniki do nich podane są na filmikach.

Powodzenia w trenowaniu swojej pewności siebie.
Pozdrawiam
Victoria

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

To miłe, że Ci się chciało. Jestem wdzięczna za każdą opinię, również tą negatywną, o ile nie tryska jadem.

Szukaj

Copyright © 2015 pinkmoodline lifestyle blog, rozwój, zmiany, sukces, szczęście | Distributed By My Blogger Themes | Designed By Blokotka